Ara fa cent anys, tot just a les acaballes de la Primera Guerra Mundial, les ciutats i les llars pràcticament no disposaven d’electricitat, eren escassos els automòbils que circulaven pels pobles i ciutats, Corbera només tenia a l’entorn de 1.000 habitants i tot i que la fil·loxera havia acabat amb bona part de les vinyes, el seu modus vivendi era eminentment agrícola.
És en aquest context, en el que un grup de joves amb inquietuds esportives van començar a practicar un esport, importat a finals del segle XIX de les illes britàniques, anomenat “football”.
És a finals del segle XIX i principis del XX quan es van començar a fundar Clubs de “Football” o futbol com el coneixem en els nostres dies, (Palamós F.C. i Futbol Club Barcelona entre els més antics que avui encara existeixen).
El futbol va anar agafant volada en les primeres dècades del segle XX, i apareixen clubs arreu de les diferents poblacions de Catalunya.
I en aquell any 1918 el grup de pioners visionaris esmentats, comencen a posar els fonaments del que avui coneixem com a C.F. Corbera, amb la fundació del nostre club.
No podem oblidar que el seu esforç és molt meritori, doncs la fundació del C.F. Corbera és pràcticament contemporània amb la de clubs de viles aleshores amb molt major nombre de població. I és fins i tot anterior a la de clubs tant històrics com el Gavà, el Poble Sec, Poble Nou fundats els anys 20, o de clubs de la Primera i Segona Divisió actual com el Girona F.C. o la U.D. Hospitalet per posar alguns exemples.
Durant el cap de setmana del 8 i 9 de desembre, el Club durà a terme diversos esdeveniments per recordar aquella efemèride que va servir per traçar el camí que ens ha permès ser el que som avui. Un club que compta amb més de tres-cents jugadors i jugadores de diferents edats. Esportistes que cada cap de setmana defensen amb orgull els colors del C.F. Corbera. Un club que amb el lema “Més que Futbol” intenta ser un referent social, esportiu i en valors per a nens i nenes de la nostra Vila.
El primer important acte per celebrar el CENTENARI, el durem a terme el dia 8 de desembre amb el que hem anomenat “COPA CENTENARI VILA DE CORBERA 2018”
Un Torneig de màxim nivell en el que els tres alevins de segon any s’enfrontaran als alevins d’equips de primera i segona divisió com son la Real Sociedad, el Girona, el Villareal, Espanyol, F.C. Barcelona, entre d’altres.
Un Torneig de molt nivell en el que esperem us impliqueu tota la família del C.F. Corbera i en el que esperem que els nens, els pares i espectadors gaudiu de la fantasia futbolística de tots els equips participants.
Properament, anirem informant dels aspectes concrets del Torneig.
Al dia següent, el diumege 9 de desembre, tindranlloc una serie d'actes conmemoratius del centenari:
Partidets de futbol 7 entre ex-jugadors del club totes les edats.
Presentació dels equips de la temporada actual 2018 - 2019.
Tots els jugadors hauran d'estar al camp a les 10:30h ivestits amb el xandall del club.
Partit entre els veterans del C.F. Corbera i els veterans del F.C. Barcelona
Dinar popular per tot aquell que vulgui assitir:
A un preu de 15€ per personaÉs obligatori apuntar-sea les oficines del club abans del dia 3 de desembre
Menu: Paella + (amanida o entremesos) + beguda
Visca el CF CORBERA.